mitt problem

Måste bara berätta en sak. Det största problemet jag har som jag kan komma på just nu i alla fall är att om jag finner något roligt så tar det inte mer än 2 sekunder så börjar jag garva. Jag kan verkligen inte hålla mig, och detta anser jag vara ett problem. Ni kanske tycker att det låter fånigt, men ni vet inte hur många gånger om dagen (om jag ska vara ärlig) jag måste skämmas över mig själv för att jag inte kan hålla mig för skratt. Ett exempel var idag. Jag, Fredrik och Sofie stod i hissen (i skolan). Vi åkte från våning 4 ner till 1an. Men på plan 2 stannar hissen och en gammal gubbe och en sjuksköterska från vårdcentralen kommer in.  Ja, nu kommer vi till det pinsamma. Jag står och kollar lite på dessa två personer och helt plötsligt bara väller skrattet ut. Jag fick gömma mig i jackan för att det var så pinsamt. Fattar ni, jag kollar på sjuksköterskan och tänker på hur hon vågar visa sig utanför vårdcentralen med sin "snygga" klänning eller vad det nu är de har på sig. Och så börjar jag garva. Det var inte ens kul, men just för stunden fann jag det roligt och började skratta. Sköterskan kollade på mig argt och trodde självklart att jag skrattade åt den gamla gubben, precis vad Fredrik och Sofie också gjorde. Men det är sådana grejer som jag får stå ut med i princip varje dag för att jag inte kan hålla detta skratt inom mig.  Jag tror jag måste börja öva på att hålla mig istället för att börja skratta högt. Det skulle bara löna sig för mig. Så detta är något jag ska försöka träna på. Hur? Så långt har jag inte hunnit fundera än, men på ett eller annat sätt måste det gå.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det låter mycket klokt Doris! haha

2008-01-23 @ 15:07:38
Postat av: dordane

haha ja jag vet, måste ta tag i mitt "stora" problem. haha!

2008-01-23 @ 15:22:33
URL: http://dordanes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0