JULLOV!

Nu är det efterlängtade lovet här! Jag känner verkligen att jag behöver lite ledighet nu. Det har gått en hel termin i skolan, tiden går så otroligt fort. Nu är det bara en termin kvar och sen är det sommarlov. Hur som haver... i går (fredag) så var jag först med Caroline. Vi var i Skärholmen och köpte julklappar, eller snarare hon köpte. Jag hade redan köpt klart alla, förutom till min mamma men visste inte vad jag skulle köpa till henne så fick vänta med det. Sen på kvällen träffade jag pappa i kungens kurva och så åkte vi till Telenor och kollade på mobilen jag vill ha i julklapp. Ja, jag vet att det är tråkigt att redan veta vad man ska få i julklapp men ändå, mobil är en sån sak som jag måste vara med och bestämma och kolla på. Pappa är inte så bra på sånt, och jag vill inte få en skitmobil. I alla fall, vi åkte dit och köpte mobilen som jag vill ha, så nu är det bara vänta tills på måndag så är den min! Sen skjutsade pappa hem mig. Jag hoppade snabbt in i duschen och gjorde mig i ordning för kvällen då det var dags för utgång. Vi hamnade på någon fest i Stuvsta eller något sånt och där var det massa människor man kände igen. Mycket trevligt var det i alla fall. Som tur var Lina där så när vi skulle gå hem sen så fick jag sällskap hela vägen hem av henne och hennes kompis som skulle sova hos henne. Jag och Lina bor nämligen nästan grannar för er som inte visste det. Där hade jag lite tur, annars hade jag behövt gå hem helt själv i kylan eftersom att de flesta andra skulle mot stuvsta hållet.

Idag är det då lördag och jag har inte gjort speciellt mycket. Vaknade runt klockan 1 av att mamma kommer in i mitt rum och öppnar persiennerna. Sen tvingar hon med mig ner till centrum och handla massa julmat. Sen när vi kom hem åt vi mat och sen nu sitter jag här. Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer. Kanske ska träffa Anna, men vi får se. Men hoppas ni får en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0